יום רביעי, 21 ביולי 2010

מה ללבוש לראיון עבודה

מזל טוב! אז קיבלתם הזמנה לראיון עבודה, כבר התקדמות. עברתם שלבים של הגשת קורות חיים, אולי ראיון טלפוני או כל שלב סינון אחר, והוזמנתם לראיון עבודה.
אתם מוכנים עם רשימת שאלות ותשובות, לפחות בראש, המלצות ותעודות... אבל אימאל'ה, מה לובשים?
מה ללבוש לראיון עבודה? התשובה כמובן, פשוטה ומורכבת כאחד: לבשו משהו שתואם את התפקיד, החברה והמקום שבו אתם הולכים להתראיין. היכן יתקיים ראיון עבודה שהוזמנתם אליו ומי מראיין אתכם? מה התפקיד שאתם מתראיינים אליו? תהיה השפעה לכל אלו בבחירת הלבוש שלכם.
מוסכם שלבוש לראיון עבודה בתחום אופנה או מוסיקה יהיה שונה מלבוש לראיון עבודה במשרד עורכי דין. מה עושים? התשובות מייד, וגם: האם ללבוש לראיון עבודה ברשת אופנה, בגדים של אותה רשת אופנה? התשובה: כך או כך, וודאי אל תלבשו את בגדי המתחרים השנואים עליהם ביותר.
לראיון עבודה חשוב להגיע לבוש נוח. אם לא נוח לכם בבגדים שאתם לובשים, אם אתם מתעסקים רוב הזמן עם הבגד או ההופעה, זה ומר עליכם משהו, לפחות בעיני המראיין, שמנסה לא רק לקבל תשובות לשאלות, אלא בעיקר לקרוא בין השורות ולהבין משהו על מבנה האישיות שלכם. אז תפסיקו לזוז בכסא בחוסר נוחות.
גם ליפול מעקבי סטילטו לא עושה רושם מי יודע מה.
חליפות חצאית לנשים הן אופציה מקובלת ומחויטת לנשים ללבוש לקראת ראיון עבודה. חליפות מכנסיים גם טובות, חישבי במה נוח לך ובמה את מרגישה טוב עם עצמך. אם חליפת חצאית יושבת עלייך יפה ואת נראית בה טוב ומרגישה טוב, זה חשוב ויכול להיטיב איתך מעצם העובדה שאת מרגישה בטוחה בעצמך ונינוחה מהמראה שלך.
בכל מקרה לכל ראיון עבודה יש להגיע בלבוש מקצועי במכבד את המקום, המקצוע ואת עצמך.
אם אתם ממש לא בטוחים מה ללבוש לראיון עבודה, זה בסדר להסתכל או לשאול מכרים מה לובשים במקום עבודה מסוים ועם אלו בגדים מקובל להגיע בבוקר. ישנה הסכמה שגם במקום עבודה שלובשים בו ג'ינס וטי שירט, לראיון עבודה עדיין מקובל להגיע בלבוש מכובד ומקצועי יותר.
ראיון עבודה - תכשיטים (או להשאיר אותם הרחק מאחור?)