יום שני, 26 ביולי 2010

ראיון עבודה - תכשיטים או להשאיר אותם בבית?

סוף סוף הוזמנתם לראיון עבודה. יום חשוב ומרגש עבורכם, אתם רוצים להיות במיטבכם ולהרגיש טוב עם עצמכם. תחושת ביטחון ונוחות פיסית חשובה ביום הזה, כדי שתוכלו להתרכז בעיקר ולא במראה שלכם בכל רגע, להשיב לשאלות ולשדר נינוחות ומקצועיות.
כבר בחרתם מה ללבוש וזה לא היה ממש קל, הלכתם על תספורת / תסרוקת מקצועית ומסודרת, הופעה נקייה ומכובדת ועכשיו ההתלבטות: לענוד תכשיטים לראיון עבודה, כן או לא? להגיע בלי אף תכשיט או עם משהו? מה יחשוב עליי המראיין אם אגיע עם כל מיני שרשראות מוזרות, להשאיר הכל בבית? רגע, אבל מה עם השעון??
טוב, אז בלי פניקה. תכשיטים בראיון עבודה מוטב לצמצם למינימום או ללכת בלי. אבל לפעמים ישנם תכשיטים שאי אפשר לוותר עליהם, וגם רצוי להגיע איתם לראיון עבודה, אז הנה כמה הצעות בעניין:
1. שעון: שעון על היד הוא תכשיט ראוי לשיחה אישית, ראיון עבודה או פגישה חשובה. בחרו שעון מכובד ויפה, אך לא יקר או מפואר מדי.
2. טבעות: טבעת נישואין באה בחשבון בראיון עבודה, על טבעות גדולות מאוד, מוזרות או מיוחדות מדי לדעתי אפשר לוותר.
3. שרשרת: וותרו על שרשראות ארוכות, זה לא מתאים, שרשראות צבעוניות או צעקניות מדי. שרשרת מתאימה לראיון עבודה היא שרשרת קטנה באורך סביר, כזו שיורדת קצת מתחת לקו הצוואר. שרשרת פנינים או שרשרת זהב דקה תיראה מצוין עם לבוש רשמי, ותתאים לראיון עבודה.
אם תכשיטים מוסיפים לכם יופי וביטחון, לכן על זה. ראיון עבודה מוצלח תלוי במידה רבה בתחושה האישית הנוחה שלכם. אבל אל תגזימו. שימרו את כמות התכשיטים למינימום. חלק מהתכשיטים, למשל עגילים גדולים מדי וטבעות רבות או צמידים יכולים להרעיש ולהפריע לכם בזמן הראיון, וותרו עליהם. שימרו על המינימום ההכרחי ואל תעברו את גבול הטעם הטוב.