יום ראשון, 1 באוגוסט 2010

צבעים לראיון עבודה

באופן אישי יש לי עמדה משועשעת לגבי צבעים והשפעתם. זה נכון בעיני שצבעים מסוימים משרים עלייך הרגשה מסוימת, אפילו חלקם מעוררים מחשבות, רגשות או פעולות.
יחד עם זאת, כל תורת השפעתם של צבעים יוצאת לפעמים מפרופורציה. גישת ה "תלבש חולצה בגוון..." כדי לשכנע יותר, למכור יותר, לשווק טוב יותר הולכת רחוק מדי לדעתי. איש שיוור טוב הוא איש שיווק טוב. מזל הוא מזל. ראיון עבודה מוצלח תלוי בגורמים רבים מעבר ללבוש שלך ומעבר לבחירת צבעים לראיון עבודה.
יחד עם זאת, ישנם כמה קווים בסיסיים שלדעתי כדאי לשמור עליהם, גבולות שעדיף לא לחצות או לפחות: ראיון עבודה הוא לא הזמן להתנסות בהם. במילים אחרות, את חולצות הפרחים המודפסות תשאירו לחופשה הקרובה בהוואי, על חשבון ימי חופשה שתקבלו מהעבודה החדשה שלכם, אם בעזרת השם תתקבלו אליה, בין השאר בזכות העובדה שאת אותה חולצת פרחים מודפסת השכלתם להשאיר בבית ביום ראיון העבודה החשוב.
אז אלו צבעים מתאימים לראיון עבודה? זה לא ממש אלו צבעים מתאימים לראיון עבודה ואלו צבעים לא, אלא יותר בכיוון של: עם אלו צבעים תלכו על בטוח לראיון עבודה, ומה ממש לא כדאי לנסות דווקא היום.
כל זאת בהסתייגויות מסוימות. עבודה בתחום האופנה, בילויים וכולי – אלו ראיונות עבודה שאפשר לחשוב פעמיים על הלבוש ולהתבלט בייחוד והתאמה לנושא.
אך גם במקרים אלו, שימו לב: המטרה היא לבלוט לטובה, לא להיחשב מוזר, יוצא מן הכלל או מתפרע. את זה אף מעסיק לא רוצה, בסופו של דבר כולם רוצים עובדים מסורים, נאמנים, מקצועיים, חרוצים ואמינים.
אז אלו צבעים משדרים אמינות, מקצועיות וסדר? שוב, למקצועות שונים יכולים להתאים צבעים שונים. אבל יש כמה צבעים שקשה לטעות איתם בראיון עבודה ואלו הם:
צבעים קלאסיים, פשוטים כמו כחול, שחור, תכלת, לבן.
שחור הוא צבע שמשדר כוח, דרמטיות וסמכות. שחור גם משדר קלאסיות, רשמיות והופעה ייצוגית. על כן שילוב שחור יכול להתאים לראיון עבודה, אף כי לא כדאי להגיע בלבוש שחור מלא, כדי לא להיראות דרמטי מדי.
לבן – צבע שמשדר קלאסיות, ניקיון, סדר ומומלץ לראיון עבודה. חולצה לבנה יכולה להיראות טוב בראיון עבודה ולשדר הופעה ייצוגית ומכובדת.
אם לבן או שחור משעממים אתכם ואתם רוצים להיראות יותר מיוחדים, אפשר ללכת על שילובי צבעים בהירים אחרים, כמו בז', או חולצה לבנה בשילוב ורוד בהיר לנשים. אל תגזימו עם שילובי הצבעים, לכו על צבעים קלאסיים כך שגם אתם וגם המראיין תוכלו להתרכז בעיקר, ראיון עבודה, ולא בכל מיני קישוטים מסביב.
כחול – צבע שמשדר מקצעויות, סמכות, לויאליות. צבע קלאסי שמתאים לראיון עבודה.
חום – צבע שמשדר יציבות, יכול להתאים לראיון עבודה אך צריך להיזהר שלא יהיה משעמם. חום הוא צבע פחות מקובל מכחול או שחוק – לבן בעולם העבודה ולכן עבור חלק מהמראיינים יכול לעורר עניין מיוחד.
צבעים כמו אדום, כתום וצהוב משדרים חום, תשוקה, צבעוניות, שמחה. לא הצבעים הראשונים שעולים בדעתך ללבוש לראיון עבודה. אלו צבעים נועזים יותר. מצד שני יכולים לשמש יפה בראיון עבודה אם הם מגיעים בשילוב צבע עיקרי מרגיע אחר: למשל, בז' או לבן.
ורוד וסגול – נתפסים כצבעים נשיים, גם בתקופה זו וגם לאחר שורודים וסוגלים פשטו גם למלתחות הגברים ונחשבו כשיא האופנה. למה להעיז ולקחת צ'אנסים דווקא ביום חשוב, דווקא לקראת ראיון עבודה שחיכיתם לו הרבה זמן? לכו על בטוח ולא תטעו.
טאצ' צבעוני יכול להועיל להופעה שלכם, אך לכו על הופעה כללית סולידית ובטוחה.