יום שלישי, 10 באוגוסט 2010

6 דברים שאתם לא רוצים להגיד בראיון עבודה

6 דברים שממש בא לכם לפעמים להגיד, דווקא בזמן ראיון עבודה, במיוחד אחרי חודש של ראיונות עבודה שמתחילים להיראות יותר ויותר מגוחכים. בכל זאת, נצרו לשון ושימרו אותם לעצמכם. או לבלוג שלכם:
1. כן, הייתי מנהל צוות בחברה הקודמת שבה עבדתי. ניהלתי צוות של בטלנים בכבוד ויחד הקמנו מערך עסקי מסועף שנשא את כל המחלקה שלנו לחזית הטכנולוגיה העכשווית באמצעות פיתוח נוסחא המחשבת במדויק כמה זמן נותר לנו לשבת מול מכונת הקפה בלי לעשות כלום בטרם המנהל הבא יעבור במסדרון.
2. זאת תמונה של הילדים שלך? אני עצמי איש משפחה שמאמין שילדים, בית וחיים פרטיים ועיסוק בתחביבים הם תמיד בראש סדר העדיפויות. לעולם לא אתן לשיחות עבודה בטלות לחרב לי אחר הצהריים בחוג ג'ודו עם הילד.
3. אז איך קוראים בדיוק לחברה הזאת?
4. אה.. המלצות? בטח. בטח שיש לי. רגע, חיוביות?
5. זה לא בדיוק שפוטרתי. היו שינויים מבניים בחברה.
6. התכונה השלילית שלי? כל מיני לוזרים פלצנים יגידו לך שהתכונה הכי שלילית שלהם היא פרפקציוניזם. בטח נמאס לך לשמוע את זה, אז אני אהיה כנה איתך. התכונה הכי פחות טובה שלי היא הנטייה לאחר כרונית, לא, רגע. בעצם: זה שיש לי פה גדול, במיוחד ליד לקוחות. לא, בעצם… קשה לבחור…אה, כנראה שהתכונה הכי גרועה שלי היא כנות.
לסיום: נצור לשונך והמשך בראיונך, אם לא תשכח יהיה לך ראיון עבודה מוצלח.